Tuesday, January 26, 2010

Jerawat? yuksss!!

Aku tak percaya dengan mana-mana produk kecantikan dalam dunia ni!
Memang aku tak percaya!
Mati-mati pun tidak sama sekali!

'Alah dik..nak ilangkan jerawat ni senang je..
Kau kawin.
Lepas kawin,kau beranak, memang konpem jerawat kau tu ilang..
Dengan atuk,cucu,cicit segala keturunan jerawat tuh mesti hilang punya!'
(teringat aku dengan kata-kata sorang akak kat kedai runcit)

Time tu aku baru 15tahun.
Memang time tengah sakan ternak jerawat.
Aku pun sengih je la dengar akak tu menceceh.
Then mak aku balas,
'Ni bukan kena kawin,memang dah mengelinjang nak kawin!
Jerawat gatal nak kawin namanya!'
Mak aku menokok tambah cerita.
Hampeh! Mak aku ni perli ke atau buat ayat kenyataan?


Ok,berbalik pada persoalan aku,
Kawin dah,beranak pun dah,
Sekarang ni,yang buat ati aku panas,kenapa jerawat ni tak hilang-hilang jugak?!
Habis saham aku jatuh!
Bodo punya jerawat!
Nyampah mak!

Kesimpulan * Akak kedai runcit,produk kecantikan dengan mak aku sekali semuanya tak boleh percaya!

No comments:

Post a Comment